فروشگاه سلامی

سیم کشی، سیم رابط و زغال موتور سیکلت هر سه بخش مهمی از سیستم برق و الکترونیک موتور سیکلت هستند. سیم کشی و سیم رابط معمولا در موتور سیکلت برای انتقال انرژی بین قطعات الکترونیکی و سیستم های برقی مختلف استفاده می شوند.

سیم کشی معمولا به عنوان یکی از قسمت های اصلی سیستم برق موتور سیکلت شناخته می شود. این سیم ها برای انتقال برق از منبع اصلی تا قطعات دیگر موتور سیکلت، مانند باتری، موتور، نمایشگرهای دیجیتالی و دیگر قطعات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

سیم رابط یک قطعه کوچک الکترونیکی است که برای اتصال سیم کشی به قطعات دیگر موتور سیکلت استفاده می شود. این قطعه به صورت جداگانه یا در قالب برخی از قطعات الکترونیکی، مانند سنسورهای شتاب، استفاده می شود. برای خرید عمده سیم رابط و زغال موتور سیکلت به سایت jafarishop.ir مراجعه نمایید.

زغال موتور سیکلت نیز قسمتی است که برای ایجاد اتصال الکتریکی به محرک موتور سیکلت استفاده می شود. این قطعه معمولا در داخل موتور قرار دارد و با فریکشن بر روی سطح غیرهادی عملکرد می کند. زغال ها معمولا برای ارتباط بین قطعات داخلی موتور سیکلت، مانند قطعات فرمان، کاربرد دارند و مهمترین کارکرد آنها، ایجاد اتصال بین قطعات با حفظ توان و کارایی بهینه موتور سیکلت است.

مکانیکی استادی

کلید فلاشر در موتورهای سیکلت، قطعه‌ای است که برای روشن و خاموش کردن چراغ های فلاشر و همچنین نمایش آمار فعالیت فلاشر به کار می‌رود. این کلید در صفحه فرمان موتور سیکلت و در جای مناسبی قرار دارد تا راننده بتواند با استفاده از آن، چراغ های فلاشر را روشن و خاموش کند.

کلید فلاشر معمولاً از جنس پلاستیکی ساخته شده و دارای دو عملکرد است؛ اولین عملکرد آن برای روشن و خاموش کردن چراغ فلاشر و دومین عملکرد آن نمایش آمار فعالیت فلاشر است. برای نمونه، برخی کلیدهای فلاشر دارای LED هستند که با چشمک زدن به تعداد فلاش های فعال، به راننده اطلاع می دهد که فلاشر در حال فعالیت است.

از دیگر ویژگی های کلید فلاشر، مقاومت در برابر خوردگی و ضربه است. چون این کلید در معرض تکان‌های شدید و ضربه قرار می گیرد، باید از موادی ساخته شود که بتوانند این خوردگی و ضربه را تحمل کنند.

به طور کلی، کلید فلاشر یکی از قطعات مهم در صفحه فرمان موتور سیکلت است که برای روشن و خاموش کردن چراغ فلاشر و نمایش آمار فعالیت فلاشر به کار می‌رود. با توجه به ویژگی‌های مهمی مانند مقاومت در برابر خوردگی و ضربه، این کلید قادر به تحمل شرایط سخت و حساس در موتور سیکلت است و در نتیجه، نقش مهمی در بهبود عملکرد و کیفیت رانندگی دارد.

مکانیکی رسول

کش باربند موتور سیکلت یک وسیله بسیار مفید برای حمل بسته ها، کالاها و انواع بارهای سبک با استفاده از موتورسیکلت است. این وسیله باعث می شود که بارهای نامطلوب به طور ایمن و به راحتی حمل شوند و مسافران موتور سیکلت بتوانند به راحتی بارهای خود را با خود ببرند.

کش باربند موتور سیکلت معمولا از جنس پلاستیک یا فلزی ساخته می شود و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است. همچنین این وسیله دارای قابلیت گردش 360 درجه است و به راحتی به قاب موتور سیکلت متصل می شود. با استفاده از کش باربند موتور سیکلت می توانید بارهای خود را به صورت مطمئنی حمل کرده و از رانندگی ایمن لذت ببرید.

استفاده از کش باربند موتور سیکلت بسیار ساده است و همه کاربران موتور سیکلت می توانند از آن بهره مند شوند. با توجه به قابلیت هایی که این وسیله دارد، به راحتی می توانید بارهای خود را به مقصد خود حمل کنید و از این فضای اضافی که ایجاد می کند بهره ببرید.

محسن عزیزی

با توجه به اینکه لوازم پنچری موتور سیکلت، بخشی جدایی‌ناپذیر از تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز در زمینه تعمیر و نگهداری موتورسیکلت هستند، در اینجا به صحبت درباره سه لوازم پنچری موتور سیکلت می‌پردازیم: تیوپ روغن: تیوپ روغن یکی از اصلی‌ترین لوازم پنچری موتور سیکلت است که به عنوان یک ماده‌ی چسبنده، در پوشش دادن پاره‌های ناشی از شکستن لاستیک موتورسیکلت بسیار مفید است. تیوپ روغن در اندازه‌های مختلفی قابل تهیه است و به عنوان یک لوازم پنچری اساسی در هر کیت تعمیراتی موتورسیکلت باید حتماً موجود باشد. پانچ: پانچ یکی دیگر از لوازم پنچری موتور سیکلت است که بسیار کاربردی است. این وسیله برای از بین بردن شیشه‌ی لاستیک و ایجاد سوراخ جهت نصب تیوپ روغن به کار می‌رود. داشتن یک پانچ قوی و مطمئن در هنگام تعمیرات، بسیار مهم است. فلاپ: فلاپ یک لوازم پنچری موتورسیکلت دیگر است که برای جلوگیری از از بین رفتن تیوپ روغن از نقطه اتصال با لاستیک به کار می‌رود. این وسیله با ایجاد یک حفره در لاستیک و نصب فلاپ در آن، از بروز نقص در تیوپ روغن جلوگیری می‌کند. فلاپ‌ها در اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند و بسته به سایز لاستیک موتورسیکلت، باید فلاپ مناسب تهیه شود.برای خرید عمده لوازم پنچری کلیک کنید.

مکانیکی اطلسی

درب برق مارشال CDI یکی از قطعات کلیدی در سیستم الکترونیکی موتور سیکلت است. این قطعه با استفاده از تکنولوژی Capacitor Discharge Ignition (CDI)، جریان الکتریکی را از باطری به سیستم آیگنیشن فرستاده و پس از تجمیع و تخلیه آن، سیگنال الکتریکی لازم برای شعله‌ور شدن سوخت در سیلندر ایجاد می‌کند. بدون وجود درب برق مارشال CDI، موتور سیکلت نمی‌تواند به درستی کار کند و شما نمی‌توانید آن را رانندگی کنید.
این قطعه دارای زنجیره‌ای از باتری، سیم‌ها، کپاسیتور و سوئیچ است که همگی به صورت اتوماتیک کار می‌کنند و پس از روشن کردن کلید سوئیچ، انرژی به سیستم آیگنیشن ارسال می‌شود. درب برق مارشال CDI همچنین دارای یک مدار کنترلی است که باعث می‌شود تا سوئیچ‌های اتصال و قطع شونده به طور خودکار و درست کار کنند.
استفاده از درب برق مارشال CDI به نحو احسن، عمر موتور سیکلت را نیز افزایش می‌دهد. در واقع، درب برق مارشال CDI از دیگر قطعات الکترونیکی ساده‌تر و بهینه‌تری برای کنترل آیگنیشن سوخت در موتور سیکلت استفاده می‌کند. به همین دلیل، این قطعه در سیستم آیگنیشن موتور سیکلت از اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید از نظر کیفیت و کارایی آن تخلفی صورت گیرد.برای خرید درب برقی مارشال cdi کلیک نمایید.

میثم شکری

زنجیر و ست دنده زنجیر یکی از مهم‌ترین قطعات در سیستم ترانسمیسیون موتورسیکلت است. این سیستم برای انتقال قدرت از موتور به چرخ عقب و همچنین کنترل سرعت و نیروی موتور استفاده می‌شود.

زنجیر و ست دنده زنجیر به‌عنوان یک راه حل انتقال قدرت، باعث بهبود کارکرد موتورسیکلت می‌شود. با این حال، به‌طور کلی این سیستم نسبت به سیستم‌های دیگری مانند سیستم انتقال قدرت بوسیله دنده‌های دستی، کمی سنگین‌تر و پرهزینه‌تر است.برای خرید ست دنده زنجیر به سایت jafarishop.ir مراجعه نمایید.

با استفاده از زنجیر و ست دنده زنجیر، می‌توان نسبت به سیستم‌های دیگری که برای انتقال قدرت از موتور به چرخ از دنده‌های دستی استفاده می‌شوند، مزایایی را برجسته کرد. به‌طور خاص، زنجیر و ست دنده زنجیر باعث افزایش قابل توجهی در عمر مفید موتورسیکلت و همچنین حذف نیاز به تعمیرات مکرر در سیستم انتقال قدرت می‌شود.

لوازم یدکی بابایی

براکت جاپایی موتور سیکلت یکی از قطعات مهم و حیاتی برای نصب و ثابت‌سازی موتور در فریم سیکلت است. این قطعه به عنوان یک اتصال کارآمد بین موتور و فریم سیکلت عمل می‌کند و برای ایمنی و پایداری در سواری با سیکلت بسیار حائز اهمیت است.
یکی از ویژگی‌های براکت جاپایی، استحکام بالا است. این قطعه تحت تأثیر نیروهای بسیار زیادی قرار می‌گیرد و باید توانایی تحمل این نیروها را داشته باشد. براکت جاپایی همچنین باید توانایی تحمل لرزش و ویبره‌هایی را که در طول سواری با سیکلت به وجود می‌آید، داشته باشد.
ویژگی دیگر براکت جاپایی، سازگاری با موتور سیکلت و فریم سیکلت است. این قطعه باید توانایی نصب و ثابت‌سازی را به صورت دقیق و مناسب در فریم سیکلت داشته باشد. هرگونه اشتباه در این مورد می‌تواند منجر به آسیب و خرابی در سیکلت شود.برای خرید براکت جاپایی به سایت jafarishop.ir مراجعه نمایید.
در کل، براکت جاپایی موتور سیکلت به عنوان یک اتصال کارآمد بین موتور و فریم سیکلت حائز اهمیت بسیاری است و باید دارای ویژگی‌هایی مانند استحکام بالا، تحمل لرزش و ویبره، و سازگاری با موتور سیکلت و فریم سیکلت باشد. به همین دلیل، انتخاب و استفاده از براکت جاپایی مناسب، برای بهبود ایمنی، پایداری و کیفیت سواری با سیکلت حائز اهمیت است.

فروشگاه سعدی

اگرهنگام رانندگی، لاستیک موتورسیکلت ترکید چه باید کرد؟

اگر نمی دانید چگونه چنین اتفاق غیرمنتظره ای را مدیریت کنید ، می تواند فاجعه بار باشد. این حادثه حتی می تواند برای موتورسواران حرفه ای هم اتفاق بیفتد.

بنابراین، اگر یک تایر موتورسیکلت ترکید ، شما چه کار می کنید؟ اگر هنگام رانندگی لاستیک موتورسیکلت ترکید، باید هرگونه شتاب را متوقف کنید. اگر لاستیک عقب شما ترکید ، با استفاده از ترمز جلو سرعت خود را کم کنید و برعکس. در صورت امکان ، هیچ چرخشی انجام ندهید و خود را در یک مسیر مستقیم به سمت یک مکان امن بکشید تا موتورسیکلت متوقف شود.

ترکیدن لاستیک هنگام موتورسواری یک وضعیت ترسناک و کاملاً غیرایمن است. به همین دلیل بسیار مهم است که بدانید چگونه از ترکیدن یک لاستیک جلوگیری کنید و بدانید در صورت ترکیدن ، دقیقا چه کاری انجام دهید.

در صورتی که تایر موتورسیکلت ترکید چه باید کرد؟

هیچ موتورسواری هرگز فکرش را هم نمی کند که در حال رفتن به طور ناگهانی  لاستیک موتورسیکلتش بترکد. امیدوارم که هیچ یک از شما این موقعیت را تجربه نکنید. اما بهتر است بدانید که در صورت وقوع  چنین اتفاقی چه باید بکنید زیرا ترکیدن تایر می تواند بسیار خطرناک باشد.

بسیاری از مردم تصور می کنند که ترکیدن لاستیک موتور سیکلت مانند ترکیدن لاستیک خودرو است. این دو خیلی باهم تفاوت دارند. یک ماشین چهار لاستیک دارد ، با ترکیدن یک تایر آن، سه چرخ دیگر برای تثبیت وسیله نقلیه وجود دارد.بدیهی است که یک موتور سیکلت  دارای دو چرخ است بنابراین در هنگام ترکیدن یک تایر ، شما فقط  باید، با یک تایر موتورسیکلت را کنترل کنید.

اگر یکی از لاستیک های موتورسیکلت  ناگهان پنچر شد یا ترکید ، اولین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که وحشت نکنید و آرامش خود را حفظ کنید. وحشت می تواند منجر به حرکات و انحرافات ناگهانی شود که وضعیت شما را بدتر خواهد کرد.

در صورت ترکیدن لاستیک دیگر گاز دادن را متوقف کنید. اگر سرعتتتان خیلی بالاست ، ناگهان گاز را رها نکنید ، ولی سریع سرعت را کم کنید. اگر به گاز دادن ادامه دهید  باعث می شود هر چیزی که روی لاستیک باقی مانده است از طوقه موتور سیکلت جدا شود که کنترل موتورسیکلت را بسیار سخت می کند.

فروشگاه سینا

 راه های مختلفی برای فعال کردن مدار جفت راهنما در موتورسیکلت وجود دارد اما ساده ترین راه بدون دستکاری در سیم کشی موتور اینکار اتصال سیم های راهنمای چپ و راست توسط یک کلید به یکدیگر است
ولی قبل از آن ابتدا قطعه فلاشر یا راهنمای موتور سیکلت را بررسی می کنیم.  داخل این قطعه یک مدار چشمک زن دو ترانزیستوری یا همان فیلیپ فلاپ موجود است. مدار چشمک زن دو ترانزیستوری  در این فلاشر دارای قطعات  اس ام دی است. این همان راه انداز مدار جفت راهنما در موتورسیکلت است.
 چون در موتورسیکلت ما تنها به یک عدد لامپ برای نشان دادن جهت چرخش نیاز داریم،؛ یک لامپ در این مدار فلیپ فلاپ حذف شده است و به جای آن یک مقاومت به عنوان مصرف کننده قرار گرفته است در این مدار ما باید از ال ای دی استفاده کنیم اما از آنجایی که در موتور سیکلت ال ای دی جوابگو نیست و باید لامپ بزرگتری استفاده شود ، ال ای دی های موجود برداشته شده و برای اینکه مدار بتواند لامپ را روشن کند از یک ماسفت برای تحمل ولتاژ و جریان لازم برای روشن شدن لامپ استفاده گردیده است . جهت خرید عمده کلید فلاشر اینجا کلیک کنید.

فروشگاه لوازم یدکی محمدی

لاستیک پدال ترمز یکی از قطعات مهم در سیستم ترمز موتور سیکلت است که برای کنترل سرعت و توقف سیکلت استفاده می‌شود. این پدال عمدتاً از جنس لاستیک ساخته شده است و همچنین دارای پروفیل خاصی است که از لغزش پا راننده جلوگیری می‌کند.

لاستیک پدال ترمز موتور سیکلت به صورت یک پدال عمل می‌کند که با فشار دادن آن، ترمز سیکلت فعال می‌شود و با رها کردن آن، ترمز رفع می‌شود. همچنین، این پدال با عملکرد مناسب، توانایی تنظیم سرعت سیکلت را نیز دارد و به راننده اجازه می‌دهد که با تنظیم فشار پا روی پدال، سرعت سیکلت را کنترل کند.

در کل، لاستیک پدال ترمز یکی از قطعات حیاتی در سیستم ترمز موتور سیکلت است که باید به دوره‌های منظم جایگزین شود تا عملکرد بهینه و ایمنی سیکلت حفظ شود. همچنین، با توجه به نیازهای رانندگی و شرایط جاده، لاستیک پدال ترمز باید به درستی تنظیم شود تا به کاربردی مطلوب دست یابد.