- ۳ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر
- ۴ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر
توپی جلو مارشال CDI موتور سیکلت یکی از قطعات مهم در سیستم اشتعال موتور سیکلت است که برای تولید جرقه الکتریکی برای اشتعال مخلوط سوخت و هوا در سیلندر موتور استفاده میشود. این قطعه در سیستم اشتعال تمامی انواع موتور سیکلت، از جمله موتورهای دوتایی و چهارتایی استفاده میشود. توپی جلو مارشال CDI موتور سیکلت برای جلوگیری از خرابی در سیستم اشتعال و افزایش عمر مفید آن، طراحی شده است.
توپی جلو مارشال CDI موتور سیکلت در داخل سیستم اشتعال قرار دارد و برای تولید جرقه الکتریکی برای اشتعال مخلوط سوخت و هوا در سیلندر موتور استفاده میشود. این توپی جلو مارشال CDI موتور سیکلت باعث افزایش کارایی سیستم اشتعال میشود و با افزایش شدت جرقه الکتریکی، منجر به بهبود کارایی موتور میشود. همچنین، این قطعه دارای ویژگیهایی مانند عمر مفید بالا و مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی است.
به دلیل نقش حیاتی توپی جلو مارشال CDI موتور سیکلت در سیستم اشتعال، توصیه میشود از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعویض آن استفاده شود. در صورت خرابی توپی جلو مارشال CDI موتور سیکلت، ممکن است اشتعال مخلوط سوخت و هوا در سیلندر به درستی انجام نشود و کارایی موتور کاهش یابد. همچنین، بهتر است تعویض توپی جلو مارشال CDI موتور سیکلت توسط تعمیرکاران مجرب و با تجربه انجام شود تا از احتمال خرابی دیگر قطعات سیستم اشتعال جلوگیری شود.
- ۴ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر
اورینگ موتور سیکلت یکی از قطعات مهم در موتورهای سیکلت است که برای جلوگیری از نفوذ روغن و سوخت به داخل قسمتهایی از موتور که به هم متصل هستند بهکار میرود. این قطعه از جنس لاستیک و سیلیکون بوده و دارای شکل حلقهای است. اورینگها عموما در سیستمهای تزریق سوخت، سیستمهای خنککننده و سیستمهای روغنریزی موتور مورد استفاده قرار میگیرند.
اورینگ موتور سیکلت به عنوان یکی از قطعات حیاتی در سیستمهای موتورسیکلت، بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از این قطعه، میتوان عمر مفید سیستمهای مختلف موتورسیکلت را افزایش داد و از خرابی و نقصان در سایر قطعات سیستم جلوگیری کرد. همچنین، استفاده از اورینگ موتور سیکلت، باعث بهبود عملکرد و کارایی سیکلت میشود و به کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات سیکلت کمک میکند.برای خرید عمده اورینگ موتور سیکلت به سایت https://jafarishop.ir/ مراجعه کنید.
انتخاب اورینگ موتور سیکلت با مشخصات دقیق و مطابق با نوع و سایز موتور، بسیار حائز اهمیت است. این قطعه باید دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی، شکستگی و فشار باشد و بتواند در شرایط سخت رانندگی، مانند ترافیک شدید و شرایط آب و هوایی نامساعد، به خوبی کار کند. همچنین، باید توجه داشت که اورینگهای نامناسب میتوانند باعث نفوذ روغن و سوخت به داخل قسمتهای موتور شوند و باعث خرابی و نقصان در سایر قطعات موتور شوند.
- ۴ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر
روغن موتور بریز (Engine Oil Additive) یکی از محصولاتی است که به روغن موتور اضافه میشود تا عملکرد و کارایی موتور سیکلت را بهبود بخشد. این محصولات معمولاً شامل ترکیباتی هستند که به عملکرد روغن موتور اضافه شده و بهبود کارایی موتور سیکلت کمک میکنند. استفاده از روغن موتور بریز میتواند در بهبود عملکرد موتور، کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر مفید موتور سیکلت موثر باشد.
روغن موتور بریز به عنوان یک ماده افزودنی، به روغن موتور اضافه میشود و باعث بهبود عملکرد موتور سیکلت میشود. معمولاً این محصولات موجود در بازار شامل ترکیباتی هستند که به عملکرد روغن موتور اضافه شده و بهبود کارایی موتور سیکلت کمک میکنند. به عنوان مثال، روغن موتور بریز میتواند باعث کاهش سایش بین قطعات داخلی موتور شود، بهبود تعادل حرارتی و بهبود عملکرد موتور در شرایط سرد و گرم شود.
همچنین، استفاده از روغن موتور بریز میتواند در کاهش مصرف سوخت موتور سیکلت نیز موثر باشد. با بهبود عملکرد موتور و کاهش سایش بین قطعات داخلی، مصرف سوخت کاهش مییابد و به این ترتیب، هزینههای مربوط به سوخت نیز کاهش مییابد. در نتیجه، استفاده از روغن موتور بریز به عنوان یکی از مواد افزودنی در روغن موتور، میتواند به بهبود عملکرد و کاهش هزینههای مربوط به سوخت کمک کند.
- ۳ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر
طوقه موتور حدید روان یک قطعه مهم در سیستم هدایت روغن موتور است. سیستم هدایت روغن موتورسیکلت مسئول تأمین روغن به اجزای مختلف موتور و حفظ عمر و کارایی آنها است. طوقه موتور حدید روان برای جلوگیری از نفوذ روغن به قسمتهای دیگر موتور و تحت تأثیر حرکتهای چرخشی موتور، اهمیت ویژهای دارد.
کاربرد اصلی طوقه موتور حدید روان موتورسیکلت، جلوگیری از نفوذ روغن به فضای سوخت و سونده موتور است. طوقه به صورت یک حلقه در ناحیه بالادست سونده قرار میگیرد و با حرکت چرخشی موتور و فشار سوخت و روغن، فضای سوخت را از روغن جدا میکند. این عمل باعث جلوگیری از نفوذ روغن به داخل سوخت و ایجاد مشکلات ناشی از آن مانند آلودگی بوجی، کاهش کارایی احتراق و کاهش عمر سونده میشود.
طوقه موتور حدید روان همچنین قابلیت حفظ روغن در داخل محفظه موتور را داراست. با جلوگیری از نفوذ روغن به مناطق غیرمجاز موتور، طوقه کمک میکند تا روانکاری و هدایت روغن در مسیرهای مشخص شده (مانند شفتها و لاستیکها) انجام شود. این امر به حفظ روانکاری موتور و بهبود عملکرد آن کمک میکند و از خشک شدن و سایش زاییده از نقص آب و روغن در موتور جلوگیری میکند.
به طور کلی، طوقه موتور حدید روان در موتورسیکلت تأمین میکند که روغن به درستی هدایت شده و در مناطق مورد نیاز رسیدگی به آب و روغن صورت گیرد. با ایفای این نقش، عمر کاری موتور بالا میرود و دستیابی به عملکرد بهینه و قابل اعتماد موتور تضمین میشود.
- ۲ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر
قطعات آهنی در موتور سیکلت به دلیل مقاومت بالای آن، قابلیت تحمل فشار و حرارت بالا و عمر طولانی، به طور گسترده در اجزایی که با شرایط خاصی روبرو هستند استفاده میشوند. با وجود این که قطعات آلومینیومی به دلیل وزن کمتر معمولاً در ساخت موتور سیکلت مورد استفاده قرار میگیرند، اما قطعات آهنی نیز در بخشهای مختلف موتور سیکلت به کار میروند.
یکی از قطعات آهنی پرکاربرد در موتور سیکلت، پیستون است. پیستون یک قطعه آهنی با شکل استوانه ای است که در داخل سیلندر موتور جابجا میشود و به داخل سیلندر هوا و سوخت را میفرستد، سپس نیروی پیستون خود را به بلوک موتور منتقل میکند. پیستون همچنین باید تحمل فشار و حرارت زیاد در داخل سیلندر را داشته باشد و به همین دلیل از آهن به عنوان ماده اصلی ساخته شده است.
قطعات آهنی دیگر در موتور سیکلت شامل میلههای کرنش، میله کام، تیره و قسمتهای دیگر از گیربکس میشود. این قطعات نیز به دلیل مقاومت بالای خود در برابر تنش و فشار، سطح صاف و جامد بودن، برای اجزایی که باید با فشار و تنش بالا روبرو شوند، از جمله اجزای گیربکس و سیستم ترمز سیکلت استفاده میشوند.
در کل، قطعات آهنی در موتور سیکلت به دلیل مقاومت بالا و تحمل فشار و حرارت بالا، در بخشهایی مانند سیستم ترمز، گیربکس و سیلندر موتور استفاده میشوند. همچنین طراحی و ساخت قطعات آهنی باعث میشود تا موتور سیکلت با بهرهوری بالاتر، پایداری و ایمنی بیشتری داشته باشد.برای خرید عمده قطعات آهنی موتور سیکلت اینجا کلیک کنید.
- ۵ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر
چرخ جلو موتورسیکلت یکی از اجزای مهم و حیاتی آن است که در کنار چرخ عقب، سیستم تعلیق، موتور و سایر بخشها، برای حرکت و کنترل موتورسیکلت استفاده میشود.
این چرخ به صورت مستقیم با دسته فرمان در ارتباط است و تغییر جهت حرکت و نیز جلوگیری از سقوط موتورسیکلت در حین رانندگی، از طریق چرخ جلو ایجاد میشود.
چرخ جلو موتورسیکلت شامل دیسک ترمز، لاستیک، دو رینگ فلزی و سایر قطعات مختلفی است که به همراه دو پایه مخصوص همراه با سیستم تعلیق، بر روی سرنشین نصب شده است.
- ۳ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر